Tropica-Scandi - handelsbetingelser

Handelsbetingelser - Generelle oplysninger

NB! Vi opdaterer vores handelsbetingelser lige i øjeblikekt.

Betaling

Vi tilbyder betaling via følgende betalingsmuligheder:

  1. MobilPay (kun i Danmark og efter modtagelse af ordre)
  2. Almindelig bankoverførsel (Kontonummer og IBAN står på ordrebekræftelsen)
  3. PayPal (det internationale og sikre betalingssystem, alle kort kan tilmeldes PayPal)

Vi tager ikke kortgebyrer. Må du betale kortgebyr til din bank eller en anden finansielle partner, er det alene et anliggende mellem dig og dine partnere. 

Beløbet hæves på dit kort/konto afhængigt af din bank eller finansielle partner og sendes til os når ordren er behandlet.  

 

??Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

??(Hvis I tilbyder betaling med PayPal indsættes:) Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

 

Fragt

I Danmark sender vi kun med PostNord. Ved meget tunge forsendelser og/eller forsendelser til virksomheder kan alternativ transport aftales. 

I resten af Skandinavien sender vi kun med PostNord. Undtagelsesvis og i mget sjældne tilfælde benytter vi DHL. Valget mellem PostNord og DHL er noget vi suverænt afgør. 

Undtagelsesvis sendes varer uden for Danmark og resten af Skandinavien. F.eks. sender vi til danskere bosat uden for Skandinavien, men kun efter nærmere aftale.

I forbindelse med der lægges varer i kurven oplyses løbende et fragtestimat. Fragtpriser beregnes alene ud fra vægt og de er tilpasset PostNord pristrappe og vægtgrænser. 

Så snart vi modtager ordren sender vores system en ordrebekræftelse pr. mail til dig. Dykker den ikke op inden for et par minutter og maks. 10 til 15 minutter er noget gået galt.

Prøv først at kigge i dit SPAM-filter og se om din ordrebekræftelse skulle ligge der. I givet fald du ikke har modtaget din ordrebekræftigelse, kan du rette henvendesle til os via vores kontaktformular, kontaktmail eller vores telefonnummer som er +45 6018 4862.

Når vi modtager en ordre fra dig og betalingen er på vej til os, går vores forsendelsesproces igang. I højsæsonen og op til højtider sender vi dagligt og i den rækkefølge ordrene modtages. I lavsæsonen sender vi typisk 3 gang om ugen. Med PostNord kan du, ved levering til postudleveringssted, afhente pakker 7 dage om ugen hos langt de fleste postudleveringssteder i Danmark. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (det tilbyder vi i hele Skandinavien).  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

I givet fald skal du give os besked herpå via vores kontaktformular eller en almindelig mail via vores kontaktmail  eller benytte vores standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vær især opmærksom på dette ved skrøbelige varer som f.eks. Bonsai-skåle, Væksthuse og lignende.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Køb af skaffe varer, brugte varer, planter, løg, knolde og lignende.
Frøposer, hvis emballagen er brudt.


 ???

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

(Indsæt hvis relevant:   
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

(Indsæt denne sætning, hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse:)
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)  

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for fortrydelsesret i B2B-handel.)

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Ønsker du at gøe reklamationsretten gældede skal du kontakt os på en af følgende måder:

Du skal sende os en mail via vores kontaktformular eller en almindelig mail via vores kontaktmail

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og det vi aftaler.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage af samme kvalitet som ved modtagelsen. Vareren skal pakkes på samme omsorgsfulde måde som de blev ved afsendelsen. 

Når du er klar til afsendelse sender vi dig en pakkelabel fra PostNord til din oplyste mail-adresse. Dermed overtager vi fragtomkostningerne. Den til dig fremsendte pakkelabel skal du printe og påklæbe returpakken på en måde så den ikke falder af og så at PostNord kan foretage den fornødne behandling.

 

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

(Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)

 

(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler.)  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, mobilnummer og mailadresse.
(Indsæt hvilke oplysninger, der eventuelt yderligere indsamles.)
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
(Hvis I videregiver oplysninger til andre virksomheder, skal det her oplyses hvilke oplysninger I videregiver, hvorfor og til hvem.)
 
Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på (indsæt webshop-url) er (juridisk navn).  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

 

Gamle regler (

Databeskyttelse:

De oplysninger vi modtager, når du opretter dig som kunde eller modtager af nyhedsbreve, vil alene blive anvendt i forbindelse med den nødvendige korrespondance, der vil være, når du handler hos os, eller når du modtager nyhedsbreve.

De oplysninger du afgiver, vil vi ikke lade komme til tredjemands kendskab.

Dine oplysninger vil ikke på nogen måde blive anvendt til andet end den førnævnte nødvendige korrespondance, handel og levering. 

Vi kan se de oplysninger du opretter / registrere dig med dog ikke dit kodeord/password.

Vi kan ikke se eller ændre dit password. Glemmer du det, kan du nemt anmode om et nyt i forbindelse med login proceduren.

Vores shop er hosted hos et eksternt hosting firma, hvorfor vi er underlagt deres sikkerhedssystemer.

Vort webshop´s hostingfirma sørger for løbende optimering af handelssystemet, "kurven" og betalingssystemet efter de retningslinier der udfærdiges af "E-Mærket", NETS m.fl.

Vi håber ikke der opstår nogen som helst problemer, men skulle det ske, bedes du kontakte os på kontakt@tropica-scandi.dk eller ringe på +45 60 18 48 62.

)

 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via en af følgnede måder:

Sende os en mail via via vores kontaktformular eller en almindelig mail via vores kontaktmail  eller benytte vores standardfortrydelsesformular.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret, den 4. november 2021

 

 

 

 

Her ser du Vores gamle Handelsebetingelser - gældende frem til 31/10-2021:

Vores handelsbetingelser er meget simple. Du skal have en god oplevelse hos os - intet mindre.

Først og fremmest vil vi gøre alt for at vores kunder ikke får noget bøvl - din hobby skal også være din glæde - det vil vi gerne garantere.

Til dato har vi endnu ikke skulle refundere nogen købesum. Til gengæld hjælper vi, alt det vi kan, de gange der har været kunder, der har haft problemer. Vi får rigtig mange dejlige mail's retur med om vores service - nogle kunder skriver sågar om det på TrustPilot, selv om vi ikke har abonnement hos det firma.

Vi håber derfor du finder nogle frø eller andet, som du gerne vil købe.

Når de ønskede varer er bestilt, sender vores webshop automatisk en ordrebekræftelse per mail til dig.

Når du har betalt, og vi kan se pengene er indgået på vores konto, så sender vi varerne afsted.

Dog tages der forbehold vores leveringsbetingelser, idet vi alene sender med Post Danmark / DAO og derved er vi underlagt deres leveringsterminer. Primært kan vi sende vores varer som breve og dermed kan der leveres 6 dage om ugen - om posten vil.
 

Naturligvis respektere vi købeloven, lov om forbrugerbeskyttelse og de til enhver tid gældende E-handels regler.

Vi vil derfor gerne henlede din opmærksomhed på de danske e-handels regler.

Endvidere er vil vi gerne henlede opmærksomheden på Forbrugerombudsmandens Net-tjek fra maj 2013. Heri er alle retningslinjer lovpligtige og etiske beskrevet i et forståeligt sprog. Vi vil naturligvis bestræbe os på at leve op til disse i enhver hensende. Sker der fejl er dette utilsigtet.

Her vil du blandt andet kunne finde reglerne for fortrydelse af køb.

 

Dog vil vi her gerne præcicere, at brydes frøposerne kan vi ikke imødekomme et ønske om fortrydelse af købet. 

Endvidere gør vi opmærksom på, at der af og til kan være såvel flere som færre frø i en pose end det fremgår af beskrivelserne for de enkelte varer. Det skyldes priser på frø eller spiringsprocenter (f.eks.: err frøene dyrere end oprindeligt forventet så kommer vores leverandør lidt færre frø i poserne så en pose koster det samme som hidtil). Det er ikke muligtat gennemgå alle frøleverancer så minutiøst og derfor kan vi ikke yde erstatning for at der står et antal frø og der i pose er et par frø mindre.

Hjemtager vi, efter ordre fra en kunde, specifikke planter, frø eller andre varer, er disse varer ikke omfattet af nogen garantibestemmelser, ret til returnering eller mulighed for fortrydelse af købet. Varerne hjemtages først når den aftalte pris er indbetalt på vores konto.

Vi håber ikke der opstår nogen som helst problemer, men skulle det ske, bedes du kontakt os på kontakt@tropica-scandi.dk.

Når alt dette er sagt håber vi du bliver lige så glad for dine frø, og den voksende glæde der kan komme ud af dem, eller andre varer, som vi selv er blevet . 

Husk blot på, at det vi sælger har et totalt modsat livsforløb end de fleste andre varer i denne verden. 

Vores varer er næsten intet når du modtager dem, men som tiden går vil du få en større og større glæde af dem.
Tænk blot på Jeriko rosen som ogå dine tip, tip oldebørn kan få glæde af eller det fantastiske Mammut træ - denne jords højeste levende organisme.

Fantastisk og utroligt hvad naturen er i stand til - ikke sandt :-)

Vi håber du vil handle hos os og følge med i de mange spændende frø / planter, der er til salg nu og dem som vil komme til salg fremover.

Kig gerne rundt i shoppen, lad dig begejstre og inspirere - rigtig god fornøjelse.